Kilka pytań do Visual’a…

Zapraszam na mini wywiad z Managerem ds. Visual Merchandisingu w polskiej marce VISTULA.

Milena Brózda – Nikiel, bo o niej mowa to absolwentka Uniwersytetu Łódzkiego na kierunku Etnologia oraz Visual Merchandisingu w Krakowskiej Szkole Artystycznej. Doświadczenie Dekoratora zdobyła w takich firmach jak Pull & Bear czy H&M. Obecnie od 7 lat tworzy Visual dla ponad 100 sklepów Vistuli. W międzyczasie była odpowiedzialna również za Wólczankę ( należącą do grupy Vistula, podobnie jak W.KRUK czy DENI CLER ) oraz prowadziła swoją markę obuwniczą: kropkashoes.com.

 

 

Skąd pomysł na bycie Visual Merchandiserem?

Milena: Wszystko zaczęło się od mojej pierwszej pracy w Pull & Bear w Galerii Krakowskiej, gdzie zostałam zatrudniona w roli sprzedawcy. Wtedy nie było pozycji VM’a w sklepie ponieważ każdy z nas zaczynał z tej samej pozycji i dopiero w trakcie pracy wyklarowało się kto ma „ukryte” talenty. Na samym początku, ponieważ był to pierwszy sklep P&B w Polsce, przyjeżdzała Dekoratorka z Czech. Mnie od samego początku najbardziej interesowała aranżacja sklepu i jego wyglądu. W związku z tym, w trakcie wizyt VM’a z Czech byłam „oddelegowywana” do pomocy. Tak naprawdę, dopiero wtedy dowiedziałam się o takim zawodzie jak Visual Merchandiser/Dekorator w sklepie. Po 7 miesiącach pracy w P&B złożyłam wypowiedzenie, ponieważ przeprowadzałam się do Mrągowa. Już po rezygnacji z pracy dowiedziałam się o tym, że widziano mnie w roli Visual Merchandisera. Z kolei w Mrągowie zaczęłam pracę na stanowisku Kierownika oddziału Muzeum Warmii i Mazur. Tak się jednak wszystko poukładało, że wróciłam do Krakowa, gdzie zaczęłam pracę jako Visual w H&M również w Galerii Krakowskiej.

Co sprawia Ci największą przyjemność w pracy Visual’a?

Milena: Obecnie tworzę instrukcje dla bardzo wielu sklepów. Chyba najciekawszą rzeczą z całej mojej pracy jest to, że dostaję produkt i w dowolny sposób mogę go zaaranżować w każdym ze sklepów. Praca z produktem i tworzenie z niego jest najfajniejsze.

Od projektu…

 

…przez wizualizacje…

 

…kończąc na aranżacji.

Jakie Twoim zdaniem, cechy powinien mieć Visual Merchandiser ?

Milena: Z doświadczenia wiem, że powinna to być osoba która co najmniej lubi modę, to raz. Dwa: tzw. „dusza artystyczna” z zacięciem biznesowym. Na stanowisku VM’a należy być na bieżąco z trendami i doskonale orientować się w tym co się sprzedaje i czym kieruje się klient w danym sklepie. Krótko mówiąc: znajomość branży, w której się pracuje jest niezbędna.

Skąd czerpiesz swoje inspiracje?

Milena: Z pewnością podróże są dla mnie mocno inspirujące. Obserwuję też rynek, ponieważ tak jak mówiłam wcześniej, jest to bardzo ważne z punktu biznesowego, jak i również mocno inspirujące. Obecnie jeszcze wiele przed nami zatem w dalszym ciągu internet to takie „okno na świat”.

Witryna ze sklepu kropkashoes.com

Gdzie zdobyłaś największą wiedzę, jeśli chodzi o VM?

Milena: Na chwilę obecną jeśli chodzi o wiedzę praktyczną, wydaje mi się że w H&M nauczyłam się najwięcej. Jednak uczęszczałam też do Krakowskiej Szkoły Artystycznej, zatem wiedzę teoretyczną mogłam wykorzystać w praktyce.

Pracujesz w polskiej firmie i obserwujesz rynek na bieżąco. Jakie Twoim zdaniem błędy, firmy popełniają najczęściej?

Milena: W zagranicznych firmach, zwróciłabym uwagę na przetowarowanie. Za dużo rzeczy „upchanych” na meblach nie stanowi zachęty, wręcz nawet odstrasza. Natomiast błędem na naszym rodzimym rynku, jest w dalszym ciagu traktowanie VM’u po „macoszemu”. Ktoś coś widział, gdzieś usłyszał ale nie do końca wiadomo jak do tego tematu podejść..

Co uważasz za swój zawodowy sukces?

Milena: Myślę, że zarządzanie ponad setką sklepów, które wdrażają moje instrukcje VM.

Jakie są Twoje dalsze plany zawodowe?

Milena: Dzięki pracy jako Visual Merchandising Manager mam okazję uczestniczyć w różnych przedsięwzięciach związanych z modą. Są to np. sesje zdjęciowe do katalogów (dodam od siebie, że Milena uczestniczyła w sesji zdjęciowej do kampanii, której twarzami została nasza reprezentacja piłki nożnej z Robertem Lewandowskim na czele) w związku z tym dalej się rozwijam i swoją przyszłość wiążę z branżą modową.

Nasza reprezentacja w garniturach Vistuli.

Gdybyś nie była Visualem, to co chciałabyś robić?

Milena:  Mogłabym mieć swoją kawiarnię 🙂

Zimowa witryna projektu Mileny.

P.S Bardzo chciałam podziękować Milenie za poświęcony czas i odpowiedzi na moje pytania.

Niebawem zapraszam na kolejne mini wywiady.

M.

Podaj dalej ...Share on FacebookPin on PinterestShare on LinkedIn

2 thoughts on “Kilka pytań do Visual’a…

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *