Top 5 mijającego roku w visual merchandisingu.

Końcówka roku, to zawsze czas zestawień i podsumowań wszelakich. Kiedyś byłam fanką hitów wszech czasów w radiowej Trójce, ale mocno zmęczyła mnie formuła „Never Ending Hits”, dlatego teraz staram się wybierać wersje short 😉 I taką oto, chcę Wam zaprezentować tutaj.

W związku z powyższym, skupiłam się tylko na visual merchandisingu w wydaniu polskim. Pominęłam też sieciówki, sorry – not sorry, jednak nasza branża kreatywna tak mocno ewoluuje i się rozwija, mamy na rynku coraz więcej utalentowanych twórców, że chciałabym wyróżnić kilku z nich.

WITRYNY

Cieszę się niezmiernie, że visual merchandising powoli opuszcza swój dominujący wymiar i przenosi się na inne płaszczyzny. Przykładem może być m.in sektor usługowy, o czym miałam okazję przekonać się sama, prowadząc szkolenie z vm dla stylistów fryzur L’Oreal – tu i tu przeczytacie wpisy dotyczące tego szkolenia.

A już najbardziej mnie cieszy, kiedy coraz częściej mam okazję podziwiać piękne okna, autorstwa zdolnych ludzi! Za część z nich odpowiada Malwina Rytych z Window Stories by Malwa. Jest autorką mojego tegorocznego faworyta, czyli zimowej witryny dla cukierni Lukullus. Zobaczcie sami:

Bajkowy, zimowy las z cudną panterą.

Malwina została nominowana do nagrody Frame Awards 2020. Szczegółowe informacje o nominacji (razem z możliwością głosowania na projekt Love Machine), znajdziecie pod tym linkiem.

10-cukiernia-liukullus-walentynki-2019.jpg
Okno nominowane do nagrody to Love Machine, również w witrynie Lukullusa. (foto:windowstories.com.pl)

Jakoś tak się dzieje, że często te świąteczne witryny są najbardziej spektakularne i zostają mocno w pamięci. Kolejna z nich, która wpisuje się w moje poczucie estetyki, to witryna sklepu z ceramiką z Bolesławca w Krakowie. Autorką projektu jest Maria Kozerska z KMStudio.

Minimalizm w czystej postaci, co dowodzi tego że mniej zawsze znaczy więcej! (foto:KMStudio)

WNĘTRZA

Końcówka roku przyniosła kilka otwarć nowych miejsc, a ja w swoim mini zestawieniu, chciałam wyróżnić trzy z nich. Moim zdaniem, miejsca ciekawe, zwłaszcza z punktu widzenia visual’a.

Zacznę od We Are Dearly. To showroom oraz wypożyczalnia ubrań w jednym. Właścicielką butiku i autorką projektu jest kostiumografka oraz stylistka: Elwira Rutkowska. Stworzyła ona miejsce nietuzinkowe, bardzo ciekawe i dopieszczone w detalach.

Showroom to wnętrze mieszkania zaadaptowane i zaprojektowane pod powierzchnię sprzedażową. Charakteru temu miejscu dodają manekiny polskiej produkcji: More Mannequins. (foto:WeAreDearly)

VECLAIM, a raczej butik tej marki przy Mokotowskiej w Warszawie to kolejne warte uwagi miejsce. Daleka jestem od zachwytów nad produktami wypuszczanymi przez influenserki. Powodem jest fakt, że obecnie na rynku mamy przesyt osób tworzących produkty wszelakie. Jednak w przypadku właścicielki VECLAIM, Jessici Mercedes – Kirschner wszystko, w moim odczuciu, składa się w czytelną całość. Absolutnie nie wnikam w gusta, chodzi mi jedynie o butik, którego wystrój (pomimo małej powierzchni) jest bardzo ciekawy.

Autorem projektu jest Bartłomiej Karaś. Stworzył eklektyczne wnętrze, mocno nawiązujące do lat’70 z najważniejszym jego elementem: lustrem Ultrafragola, którego projekt pochodzi od Ettore’a Sottsassa, włoskiego projektanta i jego kształt jest hołdem dla kobiecości.

I na koniec trochę futurystyki. Mianowicie showroom marki MISBHV w Chinach a dokładnie w Szanghaju. Natalia Maczek i Tomek Wirski , którzy są właścicielami marki, doskonale wiedzą jak robić modę, a butik jest tylko tego potwierdzeniam. Zobaczcie sami:

Visual merchandising nabiera tempa i w Polsce przestaje być kojarzony jedynie z równo powieszonymi wieszakami. Dla każdego, kto tkwi w takim przekonaniu, proponuję zmienić punkt widzenia i w razie potrzeby korzystać z pomocy specjalistów, bo to się opłaca!

Dziękuję Wam bardzo za ten rok! Widzimy się w lepszych czasach 😉

M.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *